Ο Lando Norris πήρε την παρθενική του νίκη στην F1 στο Μαϊάμι, μια νίκη που χρωστούσε στον εαυτό του από το GP Ρωσίας του 2021, όταν είχε κάνει τη λανθασμένη επιλογή ελαστικών στο βροχερό Σότσι. Ο Max Verstappen ολοκλήρωσε τον αγώνα στη δεύτερη θέση, με τον Charles Leclerc να τερματίζει στην τρίτη θέση του βάθρου.
Τέταρτος ήρθε ο Carlos Sainz, ενώ στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Sergio Perez. Ακολούθησε ο Lewis Hamilton στην έκτη θέση κι ο Yuki Tsunoda στην έβδομη, προσφέροντας αρκετούς, πολύτιμους βαθμούς στην RB.
Την κορυφαία, βαθμολογούμενη δεκάδα ολοκλήρωσαν οι George Russel, Fernando Alonso κι Esteban Ocon, στην όγδοη, ένατη και δέκατη θέση, αντίστοιχα. Να σημειωθεί ότι αυτός είναι ο πρώτος βαθμός τόσο του Γάλλου, όσο και της Alpine για τη φετινή σεζόν.
Ο αγώνας ανά γύρο
Εκκίνηση: Μετά από μια όχι και τόσο καλή εκκίνηση από τον Charles Leclerc, ο Max Verstappen κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοπορία του αγώνα. Ταυτόχρονα, λίγο έλειψε ο Sercio Perez να συγκρουστεί με τον ομόσταβλό του, υπερεκτιμώντας τα φρένα του και φτάνοντας πολύ κοντά στο να τεθεί εκτός αγώνα. Οι αγωνοδίκες σημείωσαν την εκκίνησή του ως πιθανώς λανθασμένη.
Γύρος 2: Έχοντας κάνει μια ιδιαίτερα εκρητική εκκίνηση, ο Oscar Piastri βρέθηκε από νορίς σε απόσταση αναπνοής από τον Leclerc, που είχε παραμείνει δεύτερος.
Γύρος 5: Ο Αυστραλός πέρασε μπροστά από τον Μονεγάσκο, νικώντας τη μάχη για τη δεύτερη θέση.
Γύρος 10: Περνώντας μερικούς γύρους πίσω από τον Nico Hulkenberg, ο Lewis Ham ολοκλήρωσε την κίνηση στη στροφή 11, περνώντας στην έβδομη θέση.
Γύρος 12: Το ίδιο έκανε κι ο George Russell, ο οποίο βρέθηκε μπροστά από τον Γερμανό, κάνοντας ένα προσπέρασμα στη στροφή 17.
Γύρος 14: Με τους Piastri, Leclerc και Sainz (P2, P3 και P4) να καταγράφουν παρόμοια γυρολόγια, ο Ισπανός αναρωτήθηκε αν η Ferrari θα καλούσε για κάποια αλλαγή μεταξύ των δύο πιλότων, προκειμένου να μπορέσουν να κυνηγήσουν τον Βρετανό.
Γύρος 17: Ο Perez ήταν εκείνος που «άνοιξε» τα pit stops για τους πρωτοπόρους, περνώντας από τη μέση στη σκληρή γόμα. Το ίδιο έκανε κι ο Leclerc δύο γύρους αργότερα.
Γύρος 23: Ο Verstappen πέρασε πάνω από τον κώνο στο chicane, με αποτέλεσμα θραύσματα να καταλήξουν πάνω στην αγωνιστική γραμμή της στροφής 16. Αυτό πυροδότησε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, ώστε να απομακρυνθούν τα κομμάτια του κώνου που είχαν διασκορπιστεί στην πίστα.
Verstappen hits the Turn 15 bollard and asks his engineer to check the front wing for damage!#F1#F1Sprint@f1miamipic.twitter.com/3cXLirN5T2
— Motorsport Week (@MotorsportWeek) May 5, 2024
Γύρος 24: Μετά την ολοκλήρωση της περιόδου εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Verstappen έκανε τη δική του πρώτη αλλαγή, βάζοντας τη σκληρή γόμα.
Γύρος 28: Την πρώτη τους επίσκεψη στο pitlane έκαναν κι οι Piastri και Sainz, με τη σειρά τους να μην αλλάζει μετά τα pits.
Γύρος 29: Οι Logan Sargeant και Kevin Magnussen είχαν επαφή στη στροφή 3 με τον πρώτο να τίθεται εκτός αγώνα και τον δεύτερο να συνεχίζει, παίρνοντας όμως ποινή 10 δευτερολέπτων. Η πίστα τέθηκε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, ώστε να απομακρυνθεί το μονοθέσιο του Αμερικανού. Αυτό ωφέλησε τον Norris, ο οποίος δεν είχε κάνει ακόμη τη δική του αλλαγή ελαστικών.
LAP 29 / 57
SAFETY CAR DEPLOYED! ??
Magnussen and Sargeant collide at Turn 3 and the Williams is in the barriers!
This is a golden opportunity for Norris to get time back against Verstappen! ??#F1#MiamiGPpic.twitter.com/Iae8Vmz2fi
— Formula 1 (@F1) May 5, 2024
Σειρά στην επανεκκίνηση (Γύρος 33): 1. Norris, 2. Verstappen, 3. Leclerc, 4. Piastri, 5. Sainz, 6. Perez, 7. Tsunoda, 8. Hamilton, 9. Russell, 10. Ocon
Επανεκκίνηση: Ο Norris έκανε μια καθαρή εκκίνηση, κρατώντας τον Verstappen πίσω του, με τον Leclerc να εξετάζει την προοπτική κάποιας κίνησης για τη δεύτερη θέση, χωρίς όμως να ολοκληρώνει.
Γύρος 39: Με το κενό του Norris από τον Verstappen να βρίσκεται στα 2,7 sec, ο Ολλανδός παραπονέθηκε για την οδηγησιμότητα της RB20, λέγοντας σε μήνυμά του στον ασύρματο: «Δεν μπορώ να στρίψω το αυτοκίνητο, είναι σκέτη καταστροφή!»
Γύρος 40: Ο Sainz πέρασε τον Piastri, στη στροφή 17, με τους δύο να ακουμπούν και την αεροτομή του Αυστραλού να τραυματίζεται. Κατάφερε να προσπεράσει τον Sainz στη στροφή 1, όμως μπλόκαραν τα ελαστικά του, με αποτέλεσμα να χάσει τη θέση όχι μόνο από τον Ισπανό, αλλά κι από τους Perez και Hamilton, οι οποίοι ακολουθούσαν.
Τελικά, ο Piastri εισήλθε στα pits με πληγωμένη αεροτομή, κατρακυλώντας στην τελευταία θέση της κατάταξης.
Γύρος 47: Με τις διαφορές στους πρωτοπόρους να έχουν εξισορροπηθεί, ο Norris βρισκόταν καθ΄ οδόν να κατακτήσει την παρθενική νίκη της καριέρας του. Η διαφορά του από τον δεύτερο, Verstappen, βρισκόταν στα 5,0 sec σε εκείνη τη φάση.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Χρόνος |
1 | Lando Norris | 57 Γύροι |
2 | Max Verstappen | 7.612s |
3 | Charles Leclerc | 9.920s |
4 | Carlos Sainz | 11.407s |
5 | Sergio Perez | 14.650s |
6 | Lewis Hamilton | 16.585s |
7 | Yuki Tsunoda | 26.185s |
8 | George Russell | 34.789s |
9 | Fernando Alonso | 37.107s |
10 | Esteban Ocon | 39.746s |
11 | Nico Hulkenberg | 40.789s |
12 | Pierre Gasly | 44.958s |
13 | Oscar Piastri | 49.756s |
14 | Zhou Guanyu | 49.979s |
15 | Daniel Ricciardo | 50.956s |
16 | Valtteri Bottas | 52.356s |
17 | Lance Stroll | 55.173s |
18 | Kevin Magnussen | 64.683s |
19 | Alex Albon | 76.091s |
- | Logan Sargeant | DNF |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
GP Μαϊάμι - Κατατακτήριες: «Καθάρισε» ο Verstappen, πολύ κοντά ο Leclerc
Verstappen: «Καθόλου δραματική η έξοδος Newey» - Δεν ήταν τόσο ενεργός στην ομάδα
Newey: Το ηγεμονικό συμβόλαιο που «σπάει» για να φύγει από τη Red Bull - 8ψήφιες οι αποδοχές του